Untitled
Dokument ten jest częścią wniosku "Scieżki rowerowe".
Krak•w, 05 maja 2023 r.Zarz†d Zieleni Miejskiej w Krakowietel. +48 12 201 02 40, sekretariat@zzm.krakow.pl30-059 Krak•w, ul. Reymonta 20www.zzm.krakow.plNR.0133.1.59.23.RM‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡‡Dotyczy: korespondencji z dnia 23.04.2023 r. Odpowiadaj†c na korespondencj… z dnia 23.04.2023 r., dor…czon† drog† elektroniczn† (e-mail) za po—rednictwem portalu zapytajwladze.pl, w przedmiocie szczeg•–owych informacji dot. —cieƒek rowerowych, Zarz†d Zieleni Miejskiej prosi o przyj…cie nast…puj†cych wyja—nie⁄.Zasady i warunki udost…pniania informacji publicznej okre—lone zosta–y w ustawie z dnia 6 wrze—nia 2001 r. o dost…pie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902), zwanej dalej: ‹u.d.i.p.›.W art. 2 ust. 1 u.d.i.p. zawarto zasad…, iƒ kaƒdemu przys–uguje prawo dost…pu do informacji publicznej. W my—l art. 2 ust. 2 u.d.i.p., oznacza to prawo uzyskania dost…pu do informacji publicznej kaƒdemu (zar•wno osobie fizycznej, jak teƒ osobie prawnej), bez wzgl…du na to, czy podmiot ƒ†daj†cy udzielenia informacji publicznej posiada w tym interes prawny lub faktyczny. Zgodnie z u.d.i.p., informacja publiczna, kt•ra nie zosta–a udost…pniona w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) lub w centralnym repozytorium, jest udost…pniana na wniosek zainteresowanego.Przepisy prawa nie okre—laj† formy ani wzoru wniosku o udost…pnienie informacji publicznej. Oznacza to, ƒe wniosek taki moƒe zosta− z–oƒony w dowolnej formie (ustna, pisemna, elektroniczna). Z art. 10 i 14 u.d.i.p. wynika, iƒ z tre—ci wniosku powinno wynika− kto jest wnioskodawc†, jaka jest tre—− ƒ†dania wnioskodawcy (tzn. jakich informacji udost…pnienia ƒ†da zainteresowany) oraz w jaki spos•b i w jakiej formie zainteresowany chcia–by uzyska− informacj… publiczn†. Post…powanie w sprawie udzielenia informacji publicznej jest odformalizowane i uproszczone. Nie obowi†zuj† w tym post…powaniu rygory zwi†zane z wymogami formalnymi sk–adanego wniosku (por. wyrok Wojew•dzkiego S†du Administracyjnego w Gliwicach z dnia 16 czerwca 2016 r., sygn. akt IV SAB/Gl 74/16). Wniosek o udzielenie informacji publicznej moƒe wi…c przybra− kaƒd† form…, o ile jego realizacja jest moƒliwa w oparciu o sam† tre—−.
2Tutejsza Jednostka zwraca uwag• na stanowisko judykatury oraz doktryny,i† bez wzgl•du na to, w jaki spos‡b wnioskodawca pragnie z…o†y— sw‡j wniosek, musi pami•ta—, †e wnioski anonimowe nie s– wnioskami o dost•p do informacji publicznej. Anonimowy wniosek to taki, z kt‡rego zar‡wno z jego treƒci, jak i charakteru adresu mailowego nie mo†na wskaza—, kto jest autorem wniosku. Wys…anie wniosku drog– mailow– z adresu ⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄⁄ jest wnioskiem anonimowym. Podanie imienia i nazwiska osoby czyni wniosek z…o†onym w…aƒciwie.Przedmiotowy wniosek nie zawiera †adnych danych umo†liwiaj–cych identyfikacj• wnioskodawcy, nie zawiera wskazania imienia i nazwiska wnioskodawcy. Danych tych nie identyfikuje r‡wnie† adres poczty elektronicznej, z kt‡rej zosta… on przes…any. Niew–tpliwie tak sformu…owane †–danie nie pozwala na ustalenie kto w istocie wyst•puje z †–daniem, czy jest to osoba fizyczna, osoba prawna, organ administracji publicznej, czy te† mo†e wiadomoƒ— zosta…a wys…ana z adresu mailowego stworzonego sztucznie przez program komputerowy, co przy aktualnej technologii nie jest wykluczone. Przepisy omawianej ustawy wprowadzaj– minimum formalizmu w zakresie procedury wnioskowej, o tyle z…o†ony wniosek musi zawiera— co najmniej te elementy, kt‡re umo†liwi– udzielenie †–danej informacji oraz wzgl•dnie - wydanie i dor•czenie decyzji administracyjnej w przypadku odmowy udost•pnienia †–danej informacji. Oczywiste jest zatem, †e wniosek o udost•pnienie informacji publicznej nie mo†e by— anonimowy. Niezale†nie wi•c od formy jego wniesienia winien zawiera— wskazanie imienia i nazwiska wnosz–cego oraz jego adres i treƒ— †–dania. W przypadku przes…ania zapytania poczt– elektroniczn– nie jest konieczne u†ycie podpisu elektronicznego, jednak†e nie zwalnia to wnioskodawcy ze wskazania imienia i nazwiska (w przypadku os‡b fizycznych) oraz adresu, w tym tak†e poczty elektronicznej, na kt‡ry winna by— przes…ana informacja(por. I. Kami‹ska, M. Rozbicka-Ostrowska "Ustawa o dost•pie do informacji publicznej. Komentarz› LexisNexis 2012, M. Jaƒkowska "Dost•p do informacji publicznej w ƒwietle orzecznictwa Naczelnego S–du Administracyjnego›. Toru‹ 2002, str. 60).Naczelny S–d Administracyjny w swoim wyroku z dnia 16 lutego 2021 r., sygn. akt III OSK 2698/21, przes–dzi…, i† w przedmiocie oznaczenia podmiotu wnioskuj–cego podkreƒlenia wymaga, †e podmioty wyst•puj–ce z †–daniem udost•pnienia informacji publicznej musz– zosta— okreƒlone we wniosku w spos‡b, kt‡ry pozwala…by stwierdzi—, †e s– podmiotami, kt‡rym takie prawo przys…uguje. Oznacza to, †e wniosek musi spe…nia— minimalne wymagania formalne tzn. zawiera— wskazanie przez wnioskodawc• danych pozwalaj–cych na jego identyfikacj•, jak imi• i nazwisko oraz adres, tak†e elektroniczny, na kt‡ry nale†y udzieli— odpowiedzi.
3 wymieniona w stopce Transparentna Polska Sp. z o.o. nie jest faktycznym a jedynie która prowadzi wniosków o informacje anonimowo, za automatu. Nie sposób zatem wymienienie jej nazwy w jako podpis wnioskodawcy. od prawo do informacji przez co osoby fizyczne, osoby prawne oraz inne jednostki organizacyjne prawnej, tzw. osoby prawne. z tych podmiotów posiada zasady reprezentacji na i wedle tych zasad indywidualnych wniosku o informacji publicznej. W z o.o. zasada domniemania kompetencji A to oznacza, reprezentuje uprawnienia do w imieniu ze skutkiem wobec osób trzecich jej przedstawicielom, m.in. W prowadzonej korespondencji, gdyby teoretyczne anonimowy wnioskodawca po danych w imieniu Transparentna Polska Sp. z o.o., to jest dokumentów na ustalenie zasad reprezentacji. Dokument z którego wynika umocowanie do w imieniu Transparentna Polska Sp. z o.o. nie dotychczas Fakt, z ustawy o do informacji publicznej wynika, o informacje nie oznacza, nie uniwersalne zasady reprezentacji i w imieniu. Ustawa o do informacji publicznej nie znosi tych zasad i one nadal w oceny, czy w imieniu jest umocowany do wnioskowania o informacje publiczne w imieniu osoby prawnej. W doktrynie podmiot ma zawsze zbadania, czy osoba za reprezentanta posiada do tego prawo w przepisów prawa powszechnie W tej sytuacji organ powinien do ustalenia, czy osoba za reprezentanta ma prawo do takiej reprezentacji. Jak bowiem wskazano, prawa do z wnioskiem o przez nie z prawem do wnioskowania bez zgody osoby prawnej. Zieleni Miejskiej w Krakowie nie posiada zatem informacji, które na stwierdzenie, anonimowy wnioskodawca jako osoby prawnej i on do z wnioskiem o do informacji publicznej.
4Maj•c na uwadze ca†okszta†t wy‡ej wymienionej argumentacji, Zarz•d Zieleni Miejskiej w Krakowie wzywa do uzupe†nienia braku formalnego wniosku z dnia 23 kwietnia 2023 r. poprzez podanie przynajmniej imienia i nazwiska wnioskodawcy w przypadku osoby fizycznej, b•d… podanie nazwy w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemaj•cej osobowo—ci prawnej wraz z uprawdopodobnieniem, i‡ jest osob• uprawnion• do reprezentowania osoby prawnej b–d•cej wnioskodawc• w terminie siedmiu dni od daty otrzymania niniejszego wezwania. Nieusuni–cie wy‡ej wymienionego braku w powy‡szym terminie skutkowaƒ b–dzie brakiem nadania sprawie dalszego biegu i pozostawienie jej bez rozpoznania bez obowi•zku dodatkowego informowania o tym wnioskodawcy. Wst–pne ustalenia co do strony podmiotowej wnioskodawcy (wykazanie przes†anki pochodzenia wniosku od osoby fizycznej, osoby prawnej b•d… jednostki organizacyjnej niemaj•cej osobowo—ci prawnej), a nast–pnie ewentualnie strony przedmiotowej (charakteru ‡•danej informacji) oraz charakteru podmiotu, do kt⁄rego skierowano ‡•danie, mog• pozwoliƒ na obranie w†a—ciwego sposobu i trybu jej udzielenia.Z powa‡aniemPodpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez:‹‹‹‹‹‹‹‹ Z-ca DyrektoraIdentyfikator pisma w systemie teleinformatycznym:119249.357338.400582Otrzymuj•:1.Adresat2.A/A